fredag, augusti 26, 2005

Fredagsfyran

Jag hakar på trenden och svarar på veckans fredagsfyra.

1. Följer du kostcirkeln?
Nja, jag önskar jag gjorde det. Min ambition är väl att göra det. Som vegetarian och en ständig strävare efter att tappa några kilon blir det dåligt med kostcirkeln. Just nu blir det någon hemmasnickdad variant av GI-metoden.
2. Lägger du stor tid på din matlagning?
Inte så mycket som jag önskar. Trots detta är det nästan uteslutande jag som står för matlagningen hemma.
3. Gillar du att pröva ny mat?
Ja, bara det inte är för starkt. Och är veggo såklart! Av någon anledning blir dock samma rätter som rullar. Jag gissar att det är av bekvämlighetsskäl.
4. Vem/vad inspirerar dig när du lagar mat?
Jag har nog ingen som inspirerar mig, men jag älskar att kolla i kokböcker och läsa recept i tidningar.