tisdag, april 03, 2007

Livets resa

Det har varit ett långt, men medvetet, uppehåll på denna sida.

Dagen innan de förra inlägget skrevs så gick mitt och Kärlekens liv in i en ny fas – vi fick ett stort tydligt plus – vi ska bli föräldrar. Nu – drygt tre månader senare så har vi hunnit vara på vårt ultraljud och den överväldiga känslan av total lycka har hunnit sjunka in. Där av en nystart igen, mycket för nära och kära som befinner sig på tok för långt bort. Här finns en möjlighet för dem att följa vår resa till att bli en familj.

Idag är jag i v 19+0 (alltså 19 hela veckor och 0 ”extra” dagar) och vi var på ultraljud idag. Wow – h*n vinkade till oss. Det var en livlig krabat som sprattlade omkring precis hela tiden. Barnmorskan hade svårt att mäta det lilla livet, och h*n ville absolut inte vara med på bild, så resultatet blev sådär… han eller hon är nu ca 20 cm och väger ca 250 gram. Beräknad dag för förlossning blev ändrad, så nu är det den 27 augusti som gäller. Och jag har känt sparkar. I veckan förstod jag inte vad det var som kändes, men nu, efter fler upprepade tillfällen förstår jag att det är någon som bankar på uppmärksamhet =) Åhh, jag bara ler. Jag är så lycklig.