onsdag, augusti 22, 2007

V 39+1. Snart, snart, snart...

Fortfarande inga spår av någon Bebis. Men magen är ganska stöddig nu.
Ghaa…

Har fått reda på att man inte alls behöver känna av förvärkar, speciellt inte vid första barnet. Så jag håller fortfarande tummarna för att det kan sätta igång när som helst. Men jag chansar inte, så idag blir det ananas och promenad (säg ha en positiv effekt för att få igång värkarna) Om inget har hänt på fredag kanske det blir lite, lite champagne eftersom det är vår ettåriga förlovningsdag.

Annars hänger vi mest. Så underbart att vara hemma båda två och inte ha massa måste hängande över sig. I morse packade vi frukostkorgen med nybakade baguetter, smörstekta kantareller, yoghurt och juice och åkte ner till Skanörs strand och åt. Efter det blev det kaffe, mumsiga kakor samt strandpromenad i Höllviken. Eftermiddagen har ägnats åt praktiska göromål – ansöka om föräldrapenning och ändra med överföringar på banken samt fixat ny hemförsäkring. Ibland bli jag överrumplad över hur lik min mamma jag är (idag slog det mig när jag fixade just den nya hemförsäkringen). Tur att min mamma är så himla bra på alla sätt, att jag inte behöver oroa mig för att bli mer och mer lik henne…

Idag skulle mormor ha fyllt år. Jag har tänkt mycket på henne idag. Gick till kyrkan i morse och tände ett ljus. Det var fint. Annars brukar jag inte besöka kyrkan, men idag kändes det väldigt rätt.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fasen vilken fin mage. inte en enda bristning.
jag har inga på magen, men fått på sidan. jag mår dåligt av det.
men din mage är verkligen fin!! :)

9:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home