torsdag, maj 18, 2006

Livet i en bubbla

Det känns som om jag lever i en fantasivärld för tillfället, i en bubbla. Jag har blivit en robot.
Att inte bo i sitt eget hem tar på krafterna. Att dessutom behöva oro sig för hur de ser ut på jobbfronten om fem veckor tar också på krafterna.

Men så finns det ju roliga saker att tänka på, som gör att man orkar.
- Vi kommer snart ha en underbart, fantastiskt fin(are) lägenhet.
- Jag ska till Mallorca i åtta dagar med några vänner i juli.
- Det är många röda (dvs lediga) dagar framöver.
- Snart är de VM och jag är laddad.
- Jag har 29 sparade semesterdagar som ska betalas ut till mig pengar.

Och så har jag en underbar sambo så jobbar och sliter all sin vakna tid i vårt hem. Jag blir pirrig i magen när jag tänker på honom. Kärlek kan få vem som helst att få oanade krafter…