söndag, april 15, 2007

En typiskt bra helg


<-- Mage efter 20 fulla veckor. Nu är den ännu större, eftersom det gått ytterligare fem dagar...

Vissa helger är lite bättre än andra.

Fredagar:
Slutade lite tidigare och mötte upp Sara på stan. Vi tog en glass i vårsolen, pratade massor av grvid-grylar, kikade på butikernas mamma-utbud och jag njöt av att kunna prata gravid-grejer utan att öron på motparten trillar av. Efter någon timme mötte vi upp Em och Reb hos mig för lite middag och tjejsnack. Timmarna bara flög iväg och jag har det väldigt trevligt. Länge sedan vi alla sågs på en gång.

Lördag:
Kärleken sov länge efter att ha spelar i Ängelhom och inte kommit hem förrän 06.00. Jag passade på att baka till hans stundade släktkalas. Jag hade mycket energi och klämde en kardemummakaka, rulltårta och havreflan i ett nafs. Lagom till K kom upp så hade jag gjort pick-nick som intogs i den nästan 20-gradiga värmen i Kungsparken. Vi bara låg i solen, njöt av varandras närvaro, pratade lite om bebisen och kände sparkarna. Sedan en skön promenad ner till Västra Hamnen för att möte upp K´s föräldrar och mormor&morfar för helgens andra glass.

Promenad hem och lite vila, sedan middag på V.E.S.P.A med Lisa och Stefan. Trevliga timmar innan vi drog oss mot KB och en helt underbar konsert med Weeping Willlows. Vi stod bra till, så jag slapp upprepa samma misstag som på Ladytron-konserten förra veckan. Med en alkoholfri drink i handen, en bebis som njöt av musiken med lagom många sparkar, en underbar sambo vid min sida och vackra låtar (t o m den som ska spelas på vårt bröllop) var jag bara så fantastiskt glad.

Söndag:
Släktkalas. Ghaa, det tog på krafterna. Men mina bakverk blev mycket uppskattade.
Nu väntar en promenad för att varva ner och sedan lite hämtmat.

Bra helg som gett mig mycket energi (även om släktkalaset tog tillbaka en del). Jag har verkligen känt mig glad och lycklig. Vi har det helt fantastiskt bra mellan oss och njuter av all tid vi får tillsammans. Jag älskar det liv jag lever nu!