tisdag, maj 29, 2007

Jag som mamma

Jag funderar mycket på hur jag kommer att bli som mamma, kommer jag att klara av det. Ibland tvivlar jag på mig själv inför den stora uppgift som väntar för resten av mitt liv. Jag älskar redan mitt barn något så oerhört och vill skydda honom eller henne från allt ont i hela värden, jag vill kunna blåsa bort allt det onda. Hur ska det gå? Det finns så mycket hemskheter, vilka också är en del av livet.

Jag tänker mycket på hur jag vill vara som mamma och hur vi ska bli som familj. Jag vill på många sätt bli som min egen mamma, men också ”egen” i min roll. Tiderna förändras och enligt mig också mammarollen.

Samtidigt som jag tänker mycket på det, så måste tiden gå ha sin gång. Jag tror att jag växer in i rollen. Och ärligt talat så tror jag att det ska ganska mycket till för att jag inte blir en bra mamma, jag tycker själv att mina förutsättningar är rätt ok…