onsdag, maj 09, 2007

Att det är dyrt att skaffa barn är ingen nyhet. Men det är så mycket andra kostnader, förutom alla uppenbara barnartiklar. Vitaminer, mediciner, bodylotions av smörkaraktär och så en ny garderob. I-landsproblem? Javisst! Jag skulle kunna köra på ICA´s egna bodylotion, men hey, jag vill ju inte riskera att få bristningar. Därför betalar jag gärna 155 kr för Body Shops finfina bobybutter.

Men när det kommer till kläder har snåljåpen i mig tagit överhand. Sedan jag blev gravid i december har jag nog lagt sammanlagt 2500 kr på kläder, max! Och då är 1600 av dem på tre par mamma byxor som jag verkligen har varit i behov av, av förklarliga skäl. Egentligen är det ganska sorgligt, jag gillar ju kläder. Men jag sparar hellre pengarna än att vara snygg och ytlig. (Ärligt talat så räcker de inte till några kläder, men jag inbillar mig hellre att jag sparar dem...) Nu klämmer jag hellre i mig vanliga överdelar som är på gränsen till för små och korta. Men med ett 98-kronors mammalinne från HM funkar det finfint, i alla fall ett tag till. Jag har lyckligtvis en liten 25-veckors mage.

På tal om pengar – igår när vi lagt oss började vi prata om framtida sparande till Bebisen. Jag tror att h*n märkte det och ville ha ett ord med i leken, för jäklar vad lill*n satte igång att sparka och fara runt. Så vi låg med händerna på min mage och pratade om fondsparande och öppnande av konton. Vuxenpoängen flödar!