söndag, juni 03, 2007

Själv med min svullna kropp

Jag är inne i en period där jag älskar att vara själv. Jag gör vad jag vill, i min egen takt. Det kanske har med mitt stora behov av att vila just nu…jag går och tar mig en tupplur när jag vill och slappar i största allmänhet. Samtidigt märker jag av det som ”drabbar” många gravida – att sk boa. Jag städar i skåp, garderoben, pärmar, lådor mm. Dessutom är jag mån om att ha det rent och snyggt hemma. Detta i kombination med att jag inte kan sova länge på morgonen ger resultat. När K kom upp dig 10 i lördags hade jag; putsat fönstren, strykig gardinerna i vardagsrummet samt köket och hängt upp, tvättat fyra maskiner tvätt och förberett frukost. Inte illa! Sedan blev ju resultatet att jag var hyfsat slö under skandalmatchen på kvällen…

Just nu bävar jag för en alldeles för varm sommar. I helgen har jag varit som en svullen boll. Mina fötter värker av värme och mina fingrar är som tjocka lunchkorvar, att ha förlovningsringarna på sig är bara att glömma för tillfället. Detta betyder att jag måste till apoteket imorgon och köpa fler stödstrumpor, räddaren i nöden! Dock gläds jag av att inte ha fått några bristningar (än), men sörjer att jag är rödprickig av hormonförändringarna samt har fått blodbristningar på fötterna.

Men Bebis mår bra. H*n sparkar och lever som bara den, är ca 35 cm lång nu och ökar ca 200g i vikt per vecka. Hjärtslagen ligger på drygt 140 efter en hemma-lyssning i morse. Vad jag har ökat i vikt har jag ungen aning om sedan vår våg gått sönder. Men om Catarina har en våg så ska jag låna den nu ikväll. Den vaknas lån av dusch och promenad.