torsdag, september 20, 2007

Min önskan just nu

Det jag önskar mig mest just nu är att någon kommer till mig och säger ”här har du lite ”smusselpengar”. Köp dig nått fint och boka in en tid hos frisören”. Jag har dock världesn bästa sambo som betalar typ allt just nu, men lite pigga kläder kan jag bara inte begära…Jag bli deppig när jag ser mig själv nu. Må hända att jag redan gått ner alla mina graviditetskilon, men jag har inget att ha på mig och utväxten efter slingorna är hemsk. Men, har jag tur kanske jag kan spara ihop till ett par höstskor. Till nästa höst…och frisör kanske jag kan leka hemma.

Men dagen har ändå varit bra. Vi har äntligen fått klart i vår hylla, de nya hyllplanen åkte upp och allt strukturerades om under Astrids förmiddagslur. Nu är klockan snart 17 och jag ska försöka hinna ta en dusch och senare en promenad. En dag kan gå så fort utan att man vet vad man har gjort med alla timmar och minuter…

Idag är i alla fall prinsessan fyra veckor. Hon har växt och blivit så stor. Vi lär känna varandra mer och mer för varje dag. Och vi blir säkrare som föräldrar och hon vänjer sig mer till denna värld och vad som sker i den. Det är helt underbart att få ta del av sin dotters utveckling. Och nu är hon också anmäld till babysim. Det ska bli himla kul. Hoppas verkligen hon gillar det.