onsdag, augusti 31, 2005

Mina vänner


Visst verkar det härligt för Puh med alla hans fina vänner?

Det här med vänner är lite knepigt. För mig finns de vänner, kompisar och bekant. Vänner är de som står en riktigt nära, kompisar får väl anses vara ”nivån under” och bekanta är de man känner flyktigt.

Själv har jag alltid trott att mina vänner varit de som jag lärde känna under universitetetstiden. Mest för att vi umgicks under de åren då det hända som mest i livet. Vi gick från ungdomar till vuxna tillsammans. Vännerna från gymnasiet blev då kompisar. Ett tag trodde jag inte ens de var det…men det är en annan story.

Nu ser jag det på lite annat sätt. Det känns som om jag har två vänner, några riktigt bra kompisar och några ”vanliga kompisar”. Jag vet inte om de i min omgivning ser mig som sin vän, kompis eller bekant. Jag vet bara att jag saknar några av mina vänner otroligt mycket. Gamla som nya. Ibland så mycket att det gör ont.

Det är lite småläskligt hur relationerna till människor förändras över tiden.