tisdag, mars 28, 2006

Våren - KOM!

Nu får våren gärna ta och komma på allvar. För att skynda på processen har jag dagen till ära tagit på mig ett par av alla de fem fantastiska par vårskor jag köpt. Jag hoppas det hjälper en aning. Skoinköpen har återigen gjort att jag med ilfart rensat i vår klädkammare samt i övriga garderober. Snabbt konstaterade jag att vi har för trångt. Det känns i alla fall bättre att säga så än att påstå att vi har för mycket kläder. Jag blir mer och mer lik min kära mor på den fronten – att älska att röja undan. Det är en frigörande känsla på något vis. Jag som alltid varit lite av en hamster och samlat på mig saker ”som kan vara bra att ha”. Nu är de slut med det!

Har sett ut golven vi ska lägga in i lägenheten. Två fantastiskt snygga. Jag gav vika på laminatgolvet. K vann med sin fyra gånger så dyra parkett. Men hej – de kommer bli grymt bra. Speciellt det svarta härliga trägolvet. Mmm, jag längtar tills vi river upp den gamla äckliga parketten. Nu återstår bara lite minifix innan renoveringen drar igång på allvar.