fredag, februari 24, 2006

Ångets byts mot fredag

Äntligen fredag.
Denna vecka har varit tung. 12-timmars arbetsdagar har varvats med ångest om min framtida jobbsituation. Det plågar mig något otroligt. Vill vara positiv och tänka att det löser sig. Men vad händer om det inte gör det? Jag = arbetslös. NEJ!

Sitter ensam på jobbet idag. En är på fjällsemester, en ska slutföra ett lägenhetsköp och den fjärde har jag ingen aning om vart han är.
Om en timme ska jag på något så trevligt som lunchdans. Tänkte sedan åka hemåt och dra några drag med dammsugaren innan kärleken kommer hem från jobbet då vi ska ta pulsen på bokrean. Kanske blir det en after-work öl. Det är grymt underskattat. I Malmö har vi det så förspänt med fredagsöl på St Gertrud där det är gratis tapasbuffé. Och en riktigt bra sådan också. Har man tur kan ens kvitton dessutom blir lyxövernattningar på SAS Radison. Tyvärr verkar halva malmö vilja ta del av gratismaten varpå det är sjukt trångt.

Imorgon blir det DM i köpenhamn. Lyckan är att The Bravery spelar förband.