torsdag, april 20, 2006

Final Call från horisontalläget

Host, host.
Idag är det aningen synd om mig. I alla fall om jag får ta tillfället i akt till lite självömkan. Har varit hemma från jobbet på grund av en rejäl förkylning som satt hela mitt huvud i ett vakuum. Har försökt slå ihjäl dagen på så lugna sätt som möjligt, dvs. mestadels i horisontalläge i soffan. Min eftermiddag räddades av att sambon skaffat Canal+. Lagom till när min tristess nådde sin kulmen började filmen Final Call. En lagom spännande thriller för en solig eftermiddag. Njöt av att höra Sinnerman med Nina Simone i filmen. Underbar! Låten påminner mig om både härliga och fantastiska minnen, om den förbjuda, och aningen knepiga, relationen med en kompis bror. Ja jösse, det var tider. Alltid lär man sig något.

Men Nina, hon är fortfarande helt underbar.