måndag, juni 26, 2006

Min coola farmor

Min farmor är verkligen person jag beundrar. Jag önskar att jag kan åldras som henne.
Farmor Nancy lever som änka sedan 1976, ensam på en stor gård (dock inga djur sedan farfar dog) ute på landet. Hon har inget körkort utan åker varje torsdag med väninnorna till stan för att handla. Hon eldar i vedpanna och skottar snö på vintern. Gräsmattan är gigantisk och hon klipper den själv, flera gånger varje sommar.

Igår jag när hälsade på klippte hon just gräset. Vi pratade om ditten och datten. Farmor är väldigt förtjust i sport och trivs nu när det är ett pågående VM. Med stor glädje och entusiasm berättade hon om att hon suttit uppe till 23.30 kvällen innan för att titta på fotboll. En match mellan Argentina och Mexico. Jag hade suttit uppe och det var Sverige som spelade, eller möjligtvis vid en final, men Argentina och Mexico….inte en chans. Men farmor var så nöjd. Det hade tydligen varit en sååå bra match. De sprang så fort och var så ”kvicka i benen”.

Farmor 85 år är lätt coolast!