lördag, april 28, 2007

(inte) sova och shoppa

Har börjat sova dåligt på nätterna nu. Främst beror det på att jag inte längre kan ligga på magen, vilket jag annars alltid gör. Det blir en kort stund sömn innan jag vaknar till och vänder på mig. Varje dag när jag vaknar är jag helt vansinnigt trött. Jag hoppas verkligen jag kan läsa mig att sova på sidan, för detta håller inte. Jag är också medveten om att det är kroppens eget sätt att vänja sig vid att gå upp mata och byta på en liten…

Mina dåliga sovvanor har indirekt resulterat i att jag har en stor reva i pannan. Under en av mina bättre sovstunder vände jag p mig och märkte inte att lilla Agnes lagt sig bredvid min kudde. Jag rullade på henne och av ren reflex viftade hon till med tassen som träffade mig i panna. Snyggt!

Hade et ekonomiskt bryt i veckan. Jag insåg hur mycket det var jag behövde köpa. Både till vårt hem (badrum och barnrum) är inte gratis, saker till bebisen (vagn och bilbarnstol) och framförallt till mig själv. Nu har jag t o m växt ur mjukisbyxorna, alla t-shirts är för korta. Jag såg hur alla mina surt förvärvade kronor och ören försvann. Pratade med min kära mor och blev ledsen över, vad jag tyckte var en hopplös situation. Hon erbjöd sig att köpa något till mig, men jag valde att tacka nej. Jag är vuxen och tjänar egna pengar, så lite nya kläder borde jag väl kunna köpa?! Även om det mer eller mindre handla om en helt ny garderob… Idag när jag återigen gick gå med uppknäppt jacka (för trång för att stänga helt) ångrade jag mig nästan. Men så tänkte jag på hela den helgen mor&far bjuder på i Gbg, då fick jag dåligt samvete över att jag ens vågade tänka att de skulle köpa en nya vårjacka till mig. Fy på mig!

Drog dock ut på en 4,5 timmers shoppingtur med bästa Reb idag. Resultat:
- Skor
- Mjukisbyxor
- Mamma T-shirt
- Tunika, ej mamma
- 2 mammaleggings i olika tjocklekar
- Mammajeans (egentligen betalda av söta K i påskpresent)
- Mascara
- Hårinpackning
- Och så en söt dress till Bebisen. Jag kunde inte låta bli.