tisdag, maj 08, 2007

Trött, tröttare, tröttast. Det tar på krafterna att resa, speciellt med en halvstor mage. Och optimisten i mig så en lugn vecka framför sig. Men oj vad fel, igår vad hel hysteriskt och idag kommer det säkert att bli likadant. Jag gäspar redan…

Det är skönt att jag vanligtvis är så pigg och utan krämpor, speciellt när det är dags för tjejhelg. Det gick bra att flyga, Bebisen sparkade hela tiden. Om det berodde på att h*n gillade det eller ej framgår inte. Likaså gick det bra att knalla runt hela dagarna, även om jag blev trött i rygg och ben framåt sen-eftermiddagen. Tur att alla tjejerna var så snälla och erbjöd mig sittplats, att bara väskan etc hela tiden.
<-- magen visar upp sig i Oslo =)

Hemma är det just nu allmänt kaos. Fönsterbytet är i fullgång, vilket gör att möbler står huller om buller och flyttas dagligen för att inte vara i deta rum fönsterbytarna befinner sig i för stunden. Vissa saker är ute till försäljning, annat ska arkiveras på vind och i garderober. Samtidigt letar vi kakel, duschdörrar, handfat mm inför den stundande badrumsrenoveringen som drar igång om knappt tre veckor. Och mitt i detta ska vi styra upp ett barnrum och ett arbetsrum också. Dessutom har vi bokat in en långhelg i Danmark och en i Göteborg. Plus att K jobbar varannan helg. Hur går detta ihop?!