onsdag, juni 06, 2007

Ny vecka och fest

Har nu gått in i vecka 29 (hur snabbt gick det?!), vilket känns väldigt, väldigt skönt. För de flesta barn som föds efter vecka 28 är utom fara. Men Bebisen får mer än gärna stanna i sitt krypin minst 10 veckor till.

Idag har jag varit sjukt slö efter en hektisk inledning på veckan. Det blev lite väl hektiskt, med tanke på magen. Jag känner direkt när jag stressar och vet så väl att det inte är bra för Bebisen. Jag måste skärpa mig! Fast nu är festen avklarad och den gick helt ok. Det finns alltid saker som kan göras bättre och snyggare, men med tanke på att folk bangade ut sista dagen och jag typ ensam hållit i trådarna de senaste veckorna så får jag vara nöjd. Goodie-bagen med kraftiga fikainslag verkade dock vara sjukt uppskattad. Kul!

Hade en underbar eftermiddag på stranden i Klagshamn idag (vad jag och min aonda fötter orkade med). Överraskade älskade K, som var min hjälte igår. Det blev picknick med tunnbrödsrullar, cous-coussallad, pannkakor med hemmagjord jordgubbssylt, melon, muffins, juice och öl för de som dricker det. Vi åt, badade fötterna, pratade, jyste och bara njöt av att vara. Det var en fin stund, en sådan stund då jag verkligen kände hur mycket jag älskar det liv jag lever, men Han jag lever det med och vad som komma skall. Och alla andra som är en del av det.

Nu blir det fullt fokus på ”nya” arbetsuppgifter och att färdigställa lägenheten från hell (läs: vår just nu = renovering. Igen.)

Jag vet inte vad jag tycker om att vara omnämnd. Eller med på bild.