söndag, november 13, 2005

Idag är pappa kung

Idag är det pappas dag. Min egen pappa är 35 mil bort, så honom kan jag inte krama om lite extra. Men snart ska vi iväg till svärfar. Det får går bra det också. Jag har gjort mig till och bakat hans favorit – napoleonbakelse.

<-- De blev nästa lika fina som denna.
Jag är sjukt stolt över mitt bakverk.

I övrigt tycker jag mest att detta är en jippodag. En dag för konsumtion. Jag tänker på min pappa varje dag. Är inte det mycket bättre?

Dagen har i övrigt bjudit på vinterbad. Fantastiskt skönt och uppfräschande. Men att gå till Kallbadhuset en söndag är egentligen en dålig idé pga att allas helgfyllor söndras ut i bastun, vilken ger en obehaglig doft. Ett roligt inslag vid helgbesök är tjejgängens skvaller om killar som hånglats upp/följts med hem, tjejer som bråkat, vem som spydde etc. Fantastiskt underhållande när man själv är långt bort från den världen.
Jag-är-singel-och-raggar-på-allt-med-snopp-världen.