onsdag, februari 08, 2006

Stöpta i samma form

Jag tycker det är sorgligt att de flesta människor verkar vara stöpta i samma form.
Jag försöker att inte vara fördomsfull eller döma människor på förhand. Men ibland är det svårt. Speceillt när det infrias gång, på gång, på gång...
Under de åren jag har arbetet nära högskolan har jag lärt känns de olika studentgrupperna. Jag kan, bara av att se dem, berätta inom vilket område de studerar. Lärarna har alltid varit en grupp som avvikt kraftigt.

När jag nu står här på Lärarutbildningen är det nästan skrattretande. Alla ser likadana ut, verkligen alla. Och alla är de lika ointresserade av det som inte rör deras studier.

Människor - förstår de inte att man måste bry sig om omvärlden. Snart kommer de ut i den bistra verkligen och den skiljer sig kraftigt från den skyddade studentvärlden.

Jag är glad över att inte vara en traditionell ekonom. Jag är bara som jag alltid varit. Och faktum är att jag är jäkligt stolt över det!