tisdag, januari 10, 2006

elefanton

befinner oss fortfarande pa var egan lilla tripp. just nu ar vi pa resans hojdpunkt - ko chang - elefanton. efter ett helvetsdygn av resande nadde vi on igar vid lunch. vi mottes av klarbla himmel, 28 gradigt vatten och svajande palmer. vi bor i en bungalow mitt pa stranden for 70 svenska kronor dygnet. det ar otroligt vackert har, stranden kallas inte lonely beach for intet.
har ar valdigt mycket svenskar, fler an vi stott pa tidigare under resans gang.

imorgon blir det snorkling mitt ute i havet, en heldagsutflykt som vi ser fram emot valdigt mycket. sedan vi hoppas kunna gora en batutflykt bland smaoarna innan vi aker tillbaka till bangkok pa sondag. det ar sjukt trist att resan lider mot sitt slut. vi har hort att det ar massor av sno i skane och hemma hos min familj ar det minus atta grader. snacka om skillnad!

jag har ocksa hunnit tanka valdigt mycket under resans gang. tystnaden ar en bra samtalspartner. manga olika tanakr har funnit sig till ratta och fler insikter har kommit upp till ytan. det ar ganska skont, men samtidigt lite jobbigt. for nu maste jag ta tag i det nar jag kommer hem. den storsta saken ar min oro. jag har insett att jag oroar mig pa tok for mycket. om precis allt. allt, allt, allt.

men nu passar jag pa att njuta i fulla drag tillsammans med min stora karlek. denna resan ar ett enda stort karleksrus. underbart!