måndag, juni 11, 2007

TippToppHelg

Jag har alltid gillat värme och sol, men nu är det för bra. Jag är varm, svullen och grinig. Hela kroppen värker. Och så överdriver jag gärna också.
Men solen har också gjort att det har varit en tipptopphelg, en av de bättre på länge.

Fredag: glass och jordgubbar med Reb och Em vid kanalen, hämtmat och mys i parken med Linus och Tina och sedan film. Kvällen avslutades med att jag fick ett spel på värmen, så jag låste ute mig själv p balkongen. Det hjälpte föga.

Lördag: Biltur till sydligaste Skåne med Em för att plocka upp borttappad mobil och sedan flera timmar på en finns och relativt folktom strand. Vi solade, badade (såklart!), åt massa mat och fika, skvallrade och pratade om massa roliga saker. Jag brände mig för första gången i mitt liv, typ. Fötterna och en liten del på överarmarna. Jag var sjukt nojjig över att ha magen i solen, så jag liksom glömde resten av kroppen. Jag tror att Bebis gillade att vara på stranden, först var det ett himla liv i magen, men efter att jag lagt en fuktig handduk över så somnade både h*n och jag. Vi läste på nätet och att det finns forskning som visar att starkt ljus gör barnet oroligt, och att handduk var ett bra sätt att både kyla och skapa mörker. PÅ eftermiddagen stressade vi hem för att hinna möte upp Lisa med sambo + kompis och gå på gratiskonsert med Timbuktu (tck Sony Ericsson). Bra och svängig konsert men konstig tillställning. Kvällen avslutades med mumsig middag på L Roche.

Söndag: Husfru: Tvätt. Städ. Köpa kakel. Dö i värmen. Svettas. Luncha ute. Trött. Grinig. Ont. Spontanshopping av mamma-sommarkläder. Men med svärmors paj i magen och roliga Pia och Christian ordnade det upp sig och jag somnade gott.

Idag blir det lite mer shopping. Jag måste ta tillfället i akt, då K (förmodligen för första och sista gången) sagt ”jag släpper inte in dig om du inte har ett par skor med dig hem”. Nu ska jag vara snäll mot mina svullna fötter och köpa Birkenstock. Shit, jag håller p att förvandlas till en mamma!