onsdag, september 07, 2005

Pengar


Varför känns det alltid som om pengar begränsar en? Jag har egentligen inte dåligt med pengar om man jämför med andra, däremot är kostnaderna för mitt leverne ganska dyra, också jämfört med andra. Jag har stor lägenhet, garage, bil, ny dator, etc…

Det känns ständigt som om jag inte kan göra det jag vill för att pengarna inte räcker till, jag får alltid känslan av att lägga pengar på fel saker. Ändå köper jag nästan aldrig kläder. Och skivor ska vi inte tala om. Det händer allt för sällan. Men vad är fel saker? Jag tror egentligen inte att jag lägger pengarna på fel saker, de försvinner ändå. Hur märkligt det än låter. Det känns alltid som om alla andra lyckas vrida och vända på sina slantar så otroligt mycket bättre än jag.

Vi har pratat om detta flera gånger hemma över middagsbordet. Och vi konstaterar alltid att vi lever gott, vi lever det liv vi vill, vi trivs. Och då får det kosta.