söndag, november 27, 2005

Advent. Jag älskar den här tiden på året.
Adventspysslet är framme, dörrkransen är gjord, det första godiset bakat, likaså saffransbiscotti (mums!). Nu väntar jag bara på att få tända det första ljuset. Och smaka på säsongens första julmust. Det har blivit en grej av det, julmust och glögg måste man vänta med till första advent. Tyvärr bjöds det på glögg på tjej middagen igår….Men glöggen väntar jag med tills sambon kommer hem i eftermiddag. Till ett stort glas kall julmust ska jag fixa en adventssmörgås med rödbetssallad och vegetariska ”köttbullar”.

Fråga: Varför är julmusten i 1,4 liters flaskor?

Det som är lite absurt i denna pysslandets tid är att vi om en månad befinner oss i ett hett Bangkok. Snacka om kontrast!

Jag tror att min kropp håller på att kapitulera för en förkylning. Den har hållit emot länge nu, men efter att mitt hektiska jobbschema är över verkar det inte finnas någon återvändo. Men jag är så glad över vad förra veckan resulterade i.
En fantastisk bankett på fashionabla Rådhuset i Malmö. Själv hade man Malmös mäktigaste man (i alla fall inom politiken) till bordet – Ilmar Reepalu. 100 gäster som var fantastiskt nöjda, mitt tal gick hur bra som helst (var knappt nervös = olikt mig). Under kvällen fick jag beröm för mitt arbete och drivkraft från scenen, det genererade en helt överväldigad känsla inom mig. Så mycket fina ord inför alla gästerna. Jag kommer att leva på det länge!