söndag, november 20, 2005

Polis polis potatisgris

Vi människor är riktiga ögontjänare. För visst är det så att när vi ser en polis när vi är ute och kör, så bromsar vi per automatik ner i fart.
För några dagar sedan ringde telefonen på jobbet (vilket det gör allt för ofta) och mannen i andra sidan luren presenterade sig som polis. Direkt fort det igenom mig – vad har jag nu gjort? Varför tänkte jag så? Jag visst ju att jag inte hade gjort något.
Det visade sig ha med min lilla tillställning på onsdag att göra. Självaste Illmar Repalu, Malmös kommunalråd, ska vara gäst. Och sedan diverse mordhot så har han numera livvakt. Herr polis ville helt enkelt kolla läget för att kunna säkra lokalen.

Igår, under det sedvanliga helgbadet med en kall öl, började vi prata om snygga kändisar. Det var intressant. Jag är ju ganska ointresserad av kändisar och drog till med den gamle vanliga – Alexander Östlund. En nykomling på min lilla lista är Henrik Lundqvist. Så han fick också omnämnas.
Sambon drog till med….Carola. Ja där ser man.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jättebra!

Prisma Lins
http://www.scanshop.se

10:43 em  
Anonymous Anonym said...

Tull Protector :-)

1:12 fm  

Skicka en kommentar

<< Home