tisdag, november 15, 2005

Gala

Jag tyckte nog att det skulle bli ganska roligt med fotbollsgala igår. Jag har ju blivit lite av en sportnörd, vilket jag inte trodde var möjligt.

Men jag blev väldigt besviken på hela galan. Generellt sett är jag emot galor. Det känns lite förlegat på något vis.
Men en gala där de stora stjärnorna, och också vinnarna, inte närvarar känns floppigt.
Det hade ju spekulerats i huruvida Zlatan skulle komma eller ej. Under gårdagen skrev en kvällstidning att han inte skulle komma, medan den andra (som för övrigt är med och sponsrar priset där Zlatan var favorittippad och också vann) inte skrev ett ord.
När inslaget om Dogge och Tomtens besök i Turin visades trodde jag på fullt allvar att det var en kupp på gång. Direkt efter inslaget skulle priset delas ut på Hovet i direktsändning. Jag satt i soffan och var helt säkert, jag nästan övertygad, att Zlatan lurat alla och skulle komma ut på scenen. Det hade varit så typiskt honom. Men oj vad fel jag och sambon hade.

Den enda Zlatan vi fick skymta var vår lille sötnos på fyra ben…