torsdag, december 08, 2005

Vänner vs Kärlek

Kärlek är något underbart.
Men det medför också vissa problem och svårigheter. Visst, man ska se saker från den ljusa sidan, men detta är någon om tynger mig.

Sedan en av mina bästa vänner skaffat grabb (skitkul!) så har jag sett mindre och mindre av henne. Vi började som klasskompisar, blev partyvänner och kom sedan varandra närmare och närmare. Vi har flera hemligheter med varandra, som ingen annan i tjejgänget vet. Är det någon jag vill bevara hemligheter för så är det henne. Oh det är också henne jag litar fullt ut på att bevara mina hemligheter. Vi har haft samtal om livets stora frågor och upplevt mycket tillsammans. Men sedan grabben trädde in i livet så har hon nästan försvunnit. Det är inte mig hon vill hitta på saker med längre och när jag vill göra saker är hon oftast uppbokad. Och när vi träffas tillsammans, hon, han och jag, kan de inte slita sig från varandra. Aldrig annars känner jag mig så mycket som femte hjulet.

Jag har också grabb, en grabb jag ska leva hela mitt liv med (i hope), men jag känner att han inte göra mig lika ”uppbokad” och upptagen.

Jag saknar min R.