torsdag, december 15, 2005

Julkort och klappar

Som det julfreak jag trots allt är så gör jag mina julkort själv.
I år blev det en ganska stram variant. Vit botten med en svart ren som har en rött & guldigt band runt halsen. Snygga om jag får säga det själv.

Självklart får julklapparna den omsorg de förtjänar. Snyggt svart papper med vackra band runt. Självklart blir det fina minikort till klapparna också. I år är jag dock inte lika ambitiös som jag var tex förra året. Då snygga jag hjärtan i röd juteväv, som jag sedan stoppade med vadd och fäste på alla paket. Många hjärtan blev det.

Alla julklappar är inhandlade förutom en. Eller två. Fast den ena vet jag vad det ska va. Den andra är klurig. Vad köper man till någon som bott i Sydney i ett år? Julklappen ska jag själv dessutom släpa med till Bangkok, där julklappsbytet ska ske.