söndag, september 11, 2005

Konferenser

Konferenser är märkliga. De är båda roliga och lite otäcka på en och samma gång. De är roliga för att man får träffa sina kollegor. Och faktum är att det är skönt att komma hemifrån och bo på hotell. Jag är svag för hotell, speciellt frukosten.
Men konferensen då – jag känner mig alltid så upprymd och kreativ när jag varit och träffat de andra. Allt känns så lätt och inspirationen är på topp!
Tyvärr finns det folk i samma sällskap som framkallar mindervärdeskomplex och som är allmänt otrevliga. Detta gör ju att tidigare nämnda (positiva) känslor försvinner lika snabbt som de kom.

Konferenser är otäcka på så sätt att de verkligen sätter folks gränser på spel. Jag har varit med om att två kollegor varit otrogna med varandra. Andra blir bara lite för mycket, åt det hållet som deras respektive antagligen inte hade gillat om de vetat.